Ekonomi

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattının İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimi Mart 2024’ten önce hizmete girecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın 24 kilometre uzunluğundaki İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kısmını Mart 2024’ten önce hizmete almayı planladıklarını söyledi.

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Taşoluk İstasyonunda incelemelerde bulunan Bakan Uraloğlu, ülke genelinde 12 ilde işletmede olan yaklaşık 922 kilometrelik şehir içi raylı sistem sınırının 395,2 kilometresinin Bakanlık tarafından inşa edildiğini anlattı.

Uraloğlu, Bakanlık tarafından İstanbul, Kocaeli, Bursa, Kayseri ve Konya’da devam eden 9 projede toplam 102,1 kilometre raylı sistem hattı inşaatının bulunduğunu belirtti.

İstanbul’da üretilip halkın hizmetine sunulan metro hatlarının toplamda 130,2 kilometre olduğunu belirten Uraloğlu, şu anda İstanbul için 55,7 kilometre uzunluğunda 5 hat üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Uraloğlu, “Bunlar Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı, Kağıthane-Gayrettepe Metro Hattı, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Altunizade-Bosna Bulvarı Metro Hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi. Devam eden projelerimiz ise; “Tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 394,5 kilometreye çıkacak ve İstanbul raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasını bakanlığımız sağlayacak.” dedi.

“Ekonomik kazanç 2,6 milyar euronun üzerinde olacak”

Bakan Uraloğlu, Halkalı’dan başlayıp İstanbul Havalimanı’na ulaşan metro hattının uzunluğunun 31,5 kilometre olduğunu belirterek, “Kargo Terminali, Taşoluk, Arnavutköy-Hastane, Fenertepe-Üniversite, Kayaşehir, Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve olmak üzere 8 istasyonu bulunuyor. Halkalı istasyonlarında “2,5 kilometrelik bağlantı hattı olan depo alanı var. Saatte 120 kilometre tasarım hızına sahip bu hatta günde 600 bin yolcu seyahat edebilecek.” sözlerini kullandı.

Uraloğlu, hattın hizmete girmesiyle Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasının 24 dakika, Göktürk-İstanbul Havalimanı arasının 12 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arasının 45 dakika, Arnavutköy-Beşiktaş arasının 36 dakika olacağını kaydetti. dakika, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arası 48 dakika, Küçükçekmece arası 48 dakika. -Kemerburgaz mola süresinin 50 dakikaya indirileceğini belirtti.

Uraloğlu, mevcut ve inşaatı devam eden Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosu, Halkalı’da Marmaray, Gayrettepe’de inşa edecekleri Yenikapı-Hacıosman Metrosu ve Büyük İstanbul Tüneli ile havalimanında Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, İstanbul Havalimanı’nda hızlı tren olacak. Kayaşehir’de Bakırköy-Kayaşehir Metrosu, Olympiaköy’de Bakırköy-Olimpiyatköy Metrosu, Halkalı’da Kirazlı-Halkalı metrosu ile entegrasyonu sağlayacağını açıkladı.

Bakan Uraloğlu, “Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın otoyol bakım ve işletmesi, zaman tasarrufu gibi faktörlerden 20 yıllık projeksiyondaki ekonomik kazancı 2 milyar 639 milyon euronun üzerinde olacak.” dedi.

“Projemizde 7 milyon metre kablo kullandık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı projesinde son durum hakkında şu bilgileri verdi:

“Projemizin ana hat tünellerinde 6,60 metre çapında 6 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metre sınır tünelini tamamladık. Tünellerin kaplama betonu imalatlarında yüzde 99 ilerleme kaydettik, Bitirmek üzereyiz. İstasyonlarda, şalt yapılarında ve servis istasyonlarında inşaat çalışmalarına devam ediyoruz. Betonarme imalat inşaatlarına devam ediyoruz. İşin yüzde 98’ini tamamladık. Ayrıca istasyon ve servis istasyonlarının ince inşaat işlerinde de yüzde 60 ilerleme kaydettik. Hat tünellerinde demiryolu imalatlarının yüzde 97’sini tamamladık. Proje genelinde elektromekanik işlerde yüzde 67 ilerleme kaydettik ve projemizde 7 milyon metre kablo kullandık.”

“İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimini Mart ayından önce hizmete almayı hedefliyoruz”

Bakan Uraloğlu, inceledikleri hattın 24 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kısmını 2024 yılı Mart ayından önce hizmete açmak hedefiyle 7/24 çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Uraloğlu, “Projemizin Kayaşehir istasyonuna kadar olan kısmını tamamladığımızda Başakşehir-Kirazlı Metro Hattı ve Bağcılar-Olimpiyatköy Metro Hattı ile entegrasyonunu sağlamış olacağız. Proje kapsamında Olympiaköy, Halkalı Stadyum ve Halkalı istasyonlarını da hizmete açmayı hedefliyoruz. 2024 yılı sonuna kadar hattın 7,5 kilometresi kaldı.” dedi.

haberbogazkale.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu