Unutulan konsept otomobiller: Mercedes-Benz C111
Günümüz otomotiv sektörü her zaman ileri teknolojiye ve yenilikçi tasarımlara odaklanarak büyümeye devam ediyor.
Konsept otomobiller bu süreci görsel bir şölene dönüştürüyor ve otomobil tutkunlarına heyecan verici bir gelecek vaat ediyor.
Unutulan konsept otomobil serimizin beşinci bölümünde Mercedes-Benz C111’i yakından inceleyeceğiz.
Bölüm 5: Mercedes-Benz C111
Mercedes-Benz C111, Mercedes-Benz tarafından 1960’larda ve 1970’lerde üretilen bir dizi deneysel otomobildi.
Şirket, Wankel motorları, dizel motorlar ve turboşarjlar dahil olmak üzere yeni motor teknolojilerini deniyordu ve test ortamı olarak temel C111 platformunu kullandı.
Diğer deneysel özellikler arasında çoklu temaslı arka süspansiyon, martı kanadı kapılar ve deri döşemeli ve klimalı lüks bir iç mekan yer alıyordu.
C111’in ilk versiyonu 1969’da tamamlandı. Arabada fiberglas bir gövde kabuğu ve ortaya monteli üç rotorlu doğrudan yakıt enjeksiyonlu Wankel motoru (kod adı M950F) kullanıldı.
Bir sonraki C111 1970 yılında ortaya çıktı. 257 kW (350 hp) üreten dört rotorlu bir motor kullanıyordu. Otomobilin 300 km/saat hıza ulaşabildiği aktarılıyor.
Tarihin en güçlü C11’i, 507 beygir gücü üretebilen 4,8 litrelik çift turbolu V8 ile ortaya çıktı. Bu model Nardo Ring’de ortalama 403,78 km/saat hız ile rekor kırmayı başardı.
Şirket, Wankel motorunu kullanmamaya karar vererek ikinci ve üçüncü C111’ler için dizel deneylerine yöneldi.
Mercedes, C111 modelinden toplam 16 adet üretti. Bu modellerden 13’ü birinci ve ikinci nesil Wankel motorlu arabalardı.
Nardò rekor denemesinde kullanılan iki dizel motorlu üçüncü nesil bir otomobil ve tek V8 motorlu dördüncü nesil bir otomobil seriyi tamamladı.
Mercedes-Benz, C112 kod adlı halefi modelini 1991 yılında tanıttı. Bu modelde 6.0 litrelik V12 motor bulunuyordu. Araç için 700 sipariş alan Mercedes, daha sonra üretime geçmeme kararı aldı.